2019年11月30日(土)



「本日2019年11月30日(土)にEDINETに提出された全ての法定開示書類」



Today (i.e. November 30th, 2019), 0 legal disclosure document has been submitted to EDINET in total.

本日(すなわち、2019年11月30日)、EDINETに提出された法定開示書類は合計0冊でした。

 

 

 

2018年12月18日(火)のコメントで、ソフトバンク株式会社の上場に関する記事を計26本紹介し、
「有価証券の上場には4つのパターンがある。」という資料を作成し、以降、集中的に証券制度について考察を行っているのだが、
2018年12月18日(火)から昨日までの各コメントの要約付きのリンクをまとめたページ(昨日現在、合計347日間のコメント)。↓

各コメントの要約付きの過去のリンク(2018年12月18日(火)〜2019年4月30日(火))
http://citizen.nobody.jp/html/201902/PastLinksWithASummaryOfEachComment.html

各コメントの要約付きの過去のリンク その2(2019年5月1日(水)〜2019年8月31日(土))
http://citizen2.nobody.jp/html/201905/PastLinksWithASummaryOfEachComment2.html

各コメントの要約付きの過去のリンク その3(2019年9月1日(日)〜)
http://citizen2.nobody.jp/html/201909/PastLinksWithASummaryOfEachComment3.html

 

 

 


Direct Listing (New York Stock Exchange)
ttps://www.nyse.com/direct-listing


Frequently Asked Questions

Why is a Designated Market Maker (DMM) critical to a successful Direct Listing?
The DMM has two key roles in a Direct Listing.
The first is opening the stock at the right price, which involves a thorough price-discovery process.
The second is maintaining price continuity with reasonable depth and minimizing the effects of temporary disparity
between supply and demand by supplying their own capital, both at the open and through the early days
as a public company.
Given the absence of a stabilization agent, both of these roles are critical.

How is the reference price different to an IPO price?
An IPO price is determined by gauging investor interest throughout the roadshow,
and is determined by underwriters together with the company.
The reference price for a Direct Listing is set by the NYSE and based on many factors,
including private valuations and sustained trading in private markets.
No shares actually change hands at the reference price
-- it’s simply a starting point for the price-discovery process.

Why is the NYSE home to Direct Listings?
The combination of human judgment and technology is critical to the success of a direct listing.
The price discovery process and capital commitment from the DMM firms doesn’t exist on other exchanges.
The NYSE has always been home to innovators, and we pioneered the concept of the Direct Listing
after several years of work with issuers, the SEC and advisors.

 

 


【参謀訳】
ダイレクト・リスティング(ニューヨーク証券取引所)
ttps://www.nyse.com/direct-listing


よくある質問

なぜ指定マーケットメイカー(DMM)はダイレクト・リスティングを成功させるために重要なのですか?
指定マーケットメイカーにはダイレクト・リスティングにおいて2つの重要な役割があります。
その第一は、株式の取引を公正な価格で開始させることなのですが、そのためには徹底的な価格発見プロセスが必要になります。
その第二は、指定マーケットメイカー自らが市場に資金を供給することを通じて
合理的な範囲内で価格の連続性を維持し買い手と売り手との間の一時的な情報格差の影響を最小化することです。
この価格形成行為は、会社の株式公開時と株式公開後の最初の数日間に渡って行われます。
価格安定工作者はいないことを所与のこととしますと、これら2つの役割はどちらも重要なのです。

参照価格は株式公開価格とどのように異なるのですか?
株式公開価格というのは、ロードショー中の投資家の利益を測定することによって決定されるのですが、
会社と共に証券引受会社によって決定されるものです。
ダイレクト・リスティングのための参照価格というのは、ニューヨーク証券取引所によって設定されるのですが、
私的な価値評価と私的な売買において継続して行われた取引を含む数多くの要素に基づいて設定されるものです。
参照価格で実際に株式が売買されるわけではありません―参照価格は価格発見プロセスの出発点に過ぎないのです。

なぜニューヨーク証券取引所はダイレクト・リスティングの本場なのですか?
人による判断と技術を組み合わせることがダイレクト・リスティングを成功させるために重要なのです。
価格発見プロセスと指定マーケットメイカー業者からの資金の市場への供給は他の証券取引所では見られないことです。
ニューヨーク証券取引所は常に革新者達にとっての故郷であり続けているのですが、
私共は発行者達と証券取引委員会と有識者達と数年間協働を行った末にダイレクト・リスティングという概念の先駆者となりました。